Thursday 12 May 2011

Seminar

          Semalam aku terpaksa menghadiri seminar. Tajuk seminar tu Toshiba e-Studio Business Imaging Solution Seminar. Ntah ape bendanya pun aku x tau... Ntah macammana pulak nama aku leh naik...Bos bubuh nama aku gi seminar ni... Udah le kawan yang gi sekali x datang... Kenalah aku gi ngan CC... Dgn berat hati aku pun pegilah jugak, udah dipaksa pegi... Sampai je kat sana, mentekedarah le dulu...dah kul 10 lebih lum sarapan... Apalagi sarapan le dulu...hehehe..buruk perangai... Padahal seminar tu dah start kul 9.30pg lagi dah... 

        Lepas sarapan terus je masuk ke sesi seminar tu... Rupa²nya penerangan mengenai mesin fotostat... Mesin fotostat tu jabatan nak beli, jadi kenalah ada wakil untuk dengar penerangan mengenai mesin tu.. Yang bagusnya puan leh bubuh nama aku lak..punya ramai orang lain...aku jugak yang dia suka nak suruh gi seminar ni... hmmmm... Ada 3 org yg buat penerangan seminar ni.. Semuanya cina... Mula² best jugaklah dengonye sebab bersangkut paut ngan mesin tu.. Dia punya penerangan pun leh le faham sket² walaupun kebanyakan penerangannya menggunakan bahasa inggeris. Yang selebihnya rupa hampeh le bagi aku...Selain bahasa yang digunakan tak berapa nak faham ditambah pulak yang deme repekkan tu tak berkaitan ngan mesin tu... Apalagi aku, bosan tahap tapir ler... Ngantuk gile, rasa nak tertido..cc sebelah aku memang dah tertido... Bagi pendapat aku mengenai mesin tu..memang bagus sebab ada kelebihan pada functionnya. Selalu mesin fotostat ni cuma mencetak aje.. Tapi mesin ni selain mencetak hitam putih...dia leh cetak berwarna.. kelebihan lain, boleh digunakan sbg mesin Fax, Scan juga, print dokumen melalui pendrive & juga mempunyai network connectivity...maksudnya dari pc sendiri kita leh print guna mesin fotostat tu... Mesin tu juga boleh meyampaikan e-mail kepada pihak servis utk maintenance atau kerosakan... Jadi x perlu bersusah payah nak call org toshiba ni dtg kalau ada yg rosak... deme leh dapat info dari mesin ni melalui e-mail... Bagi aku bagus jugaklah functionnye...maklumlah it sekarang dah makin canggih...sesuai ngan peredaran zaman..

        Dalam kul 12.00tgh...Seminar habis... Lega yang amat... Kebetulan ada gak staff MBI yg lain...Time lunch duduk semeja, bagai nak rak gelak bila cc jamal asyik nak melawak jer..ade ke di mintaknye kat pelayan tu ais krim...pastu bising pulak pinggan makan nasi tu beratnye dah 2 kg... lagi satu dia bising kat pelayan tu, hotel beso2..bagi minum air sejuk jer...bagi le fresh oren ke katanya... Pelayan tu leh kata, nanti le bila saya jadi manager kat sini, sy bagi semua..terdiam cc...hehehe...

~ Lovearez ~


0 comments:

Post a Comment