Wednesday 15 June 2011

Breast Cancer

        Agak takut mendengarnya.... Tgh hari tadi ada sorang kakak kat opis aku gi melawat orang sakit...Member opis gak... Katanya member opis tu mengidap kanser payudara.. dah stage 4...Tahap 4 Pada peringkat serta tahap ini, serangan barah ini akan menjalar kepada bahagian serta organ-organ yang terletak agak jauh daripada bahagian payudara.  Antara bahagian yang menjadi sasaran serangan barah payudara pada peringkat ini ialah nodus limfa pada leher, paru-paru, hepar ataupun tetulang penghidapnya.).... Harapan untuk hidup tu agak tipis.... 


       Kesiannya aku dengar sebab kami kenal member opis tu...yang aku panggil dia kak ani... Tak aku sangka dia menghidap penyakit tu...Rupanya dia dah lama menghidap penyakit tu...Payudaranya pun dah dibuang sebelah...  Tetapi baru2 ni dia terjatuh, kakinya patah..bermula dari situ penyakitnya bertambah teruk...Umurnya adalah dalam lingkungan 40 thn rasanya....


           Aku try gak google mengenai penyakit ni... ce link kat sini...


           Hmmmmm...Takutnya...Sekarang ni macam2 penyakit yang ada...Maka berusahalah kita menjaga kesihatan diri...Semoga Kak Ani & keluarganya tabah hadapi dugaan ini...






0 comments:

Post a Comment