Monday 20 June 2011

Sayang Abah

        Salam Isnin.... Menjelma kembali...

      Malam tadi aku tido lewat, gara² menonton tanyangan tv (eceh ayat skema tuh)... Lepas habis menonton citer Stanza Cinta, aku terus buka Astro Prima... Tajuk citer tu, Sayang Abah.. Pada mula menonton entah apa yang menarik aku tgk citer tu pun aku x tau... Mungkin aku tertarik pada sipnopsisnya kut...mengenai seorang bapa yang pekak & bisu telah memungut seorang bayi yg terbuang & membesarkannya sepert anak sendiri...

        Aku tunggu cerita tu sampai habis... Sampai tgh malam aku menangis sorang2 tgk citer tu... Berjurai air mata aku... Sedihnya x dapat digambarkan... Pengorbanan bapanya hingga ke akhir hayat, hinggakan sanggup kumpulkan duit utk anak suruh jugak anak tu masuk Universiti demi masa depan anaknya tu... Padahal anak tu, entah anak sape.. Anak pungut je... Yang buat lagi sedih sampai bapaknya sakit pun x nak bagitau kat anak.. Sebab x nak si anak ni risau... Padahal sakit serius...Kanser Tulang... Masa akhir dah nazak barulah anak tu dapat tau...Time tu lah airmata aku ni x dapat nak ditahan tahan dah... Sedih gile...

     Ayat yang buat paling sedih tu....` Saayaaaaangg abah sgt²'...dan `Abah saayaaaangg Intan sgt²'... Tapi waktu tu guna bahasa isyarat je... Sebab bapak dia kan bisu & pekak... Teringat arwah abah aku... Aku pun syg abah aku...Jap tu jugak aku sedekahkan Al- Fatihah buat abah tersayang...Saayaaaannggg Abah....




P/S:Telemovie Sayaaaang Abah nie memang Terbaik. Sesiapa yang terlepas atau tidak sempat menonton, bolehlah menunggu ulangan telemovie ini. Tak pun google jer nanti, mesti ada yang upload nanti. Rugilah siapa yang tak tengok, memang betul-betul menyayat hati. Akhir kata, Selamat Hari Bapa…




       

0 comments:

Post a Comment