Tuesday 21 June 2011

Keadaan Merubah

          Aku x tau lah...Kebelakangan ni aku rasa macam hilang kawan... Dulu kawan yang paling rapat ngan aku, kini dah x mesra lansung... Yang dulu selalu saling ambil berat...kini dah xde... Kalau bertembung di kantin..dia makan kat kantin, aku tapau je... walhal dulu duduk semeja sambil bergurau senda lagi... Kalau bertembung di toilet, masing2 wat hal sendiri... Ini semua berpunca dari kes aku yang dulu tu...Walau dah lama berlalu tetapi kesannya hingga kini... Hati ni sedih tapi apa kan daya... Pada aku ada hikmahnya semua ini berlaku... Apa dia hikmahnya aku sendiri yang merasainya... 

         Walauapapun aku tetap hormat mereka seperti kakak yang lebih tua dari aku... walau aku di pihak yang benar tapi mungkin ada silap aku yang diluar kesedaran aku membuatkan mereka kecil hati dengan aku... aku mohon maaf atas segalanya... Aku dah pun lakukan apa yang aku katakan...Terpulanglah pula pada diaorang... Ikutkan hati, malas nak memikir tapi bila berhadapan dengan situasi begini setiap hari...aku rasa lelah nak menghadapinya... X tau lah sampai bila keadaan begini akan berakhir...












5 comments:

  1. kalo kita dah mtk maaf tapi x dimaafkan jugak kalo ikut papa mifz lantak ko la...sedangkan nabi maafkan umat...

    ReplyDelete
  2. Betul tu Papa Mifz... X tau lah nak kata apa skang... Skang ni pun saya wat macam biasa je...tetap bergaul ngan kengkawan lain cuma ngan dia je masih x bertegur... Sebenonya malas nak fikir..tapi dah asyik bertembung je...terusik gak hati...

    ReplyDelete
  3. apa kata lepas ni..bila bertembung....berikan dia senyuman...

    mmg la dia yg bersalah..mungkin dia tk tegur sbb malu dgn kesilapan yg lepas..or ego masih tebal...x boleh menerima kesalahan..

    biar kamu beralah....ala hanya sebuah senyuman...kalau dia masih membatukan diri...abaikan saja lah..sekurang2nya kita dah ambil langkah tuk jernihkan keadaan....walaupun kita tak salah...betul tak..? ;)

    ReplyDelete
  4. Terima kasih nabilah...saya dah buat dah seperti yang awak kata tu...Tapi tulah...bila bertembung je, mata dia terus pandang lain, bilanya dia nak nampak senyuman saya yang menawan nih...hehehe..gurau2 jer..

    ReplyDelete
  5. jangan macam tu......berbaik² amalan yang patut dilakukan.
    salam singgah dan kenalan...follow²

    ReplyDelete